Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 21 a 40 di 47
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Is university education worth the investment? The expectations of upper secondary school seniors and the role of family background 1-gen-2016 Abbiati, Giovanni; Barone, Carlo
Orientamento educativo e disuguaglianze di fronte all'istruzione universitaria in Italia: risultati di un esperimento randomizzato 1-gen-2017 Abbiati, Giovanni Maria; Assirelli, Giulia; Argentin, Gianluca; Barone, Carlo; Schizzerotto, Antonio
Gender, information barriers and fields of study choice: a field experiment 1-gen-2017 Barone, Carlo; Schizzerotto, Antonio; Abbiati, Giovanni Maria; Assirelli, Giulia
Different teachers for different students? Evidence on teacher-student matching and its consequences in the Italian case 1-gen-2017 Abbiati, Giovanni; Argentin, Gianluca; Gerosa, Tiziano
Information Barriers, Social Inequality, and Plans for Higher Education : Evidence from a Field Experiment 1-gen-2017 Barone, Carlo; Schizzerotto, Antonio; Abbiati, Giovanni Maria; Argentin, Gianluca
Carl L. Bankston III and Stephen Caldas," Controls and Choices-The Educational Marketplace and the Failure of School Desegregation". Lanham: Rowman & Littlefield, 2015, 144 pp 1-gen-2017 Abbiati, Giovanni Maria
Non proprio la stessa scuola : Segregazione degli insegnanti tra scuole e abbinamento insegnanti-studenti come meccanismi nascosti di disuguaglianza nel sistema scolastico italiano = Not really the same school : Teachers inter-school segregation and teachers-students matching as hidden inequality mechanisms in the Italian school system 1-gen-2018 Argentin, Gianluca; Abbiati, Giovanni Maria; Gerosa, Tiziano
Espansioni e contrazioni della partecipazione scolastica in Italia dall’inizio del XX secolo ad oggi : Il ruolo delle riforme scolastiche e delle vicende economiche 1-gen-2018 Schizzerotto, A.; Abbiati, G.; Vergolini, L.
Social origins, relative risk aversion and track choice: A field experiment on the role of information biases 1-gen-2018 Barone, C.; Assirelli, G.; Abbiati, G.; Argentin, G.; De Luca, D.
Social origins, relative risk aversion and track choice: A field experiment on the role of information biases 1-gen-2018 Barone, Carlo; Assirelli, Giulia; Abbiati, Giovanni; Argentin, Gianluca; De Luca, Deborah
Information barriers and social stratification in higher education: evidence from a field experiment 1-gen-2018 Abbiati, Giovanni; Argentin, Gianluca; Barone, Carlo; Schizzerotto, Antonio
Information barriers and social stratification in higher education: evidence from a field experiment 1-gen-2018 Abbiati, Giovanni; Argentin, Gianluca; Barone, Carlo; Schizzerotto, Antonio
I risultati della valutazione di impatto 1-gen-2019 Abbiati, G.; Azzolini, D.; Bazzoli, M.; Schizzerotto, A.
Caratteristiche socio-demografiche degli insegnanti italiani e loro influenze sugli apprendimenti degli studenti 1-gen-2019 Abbiati, G; Argentin, G
Like with Like or Take a Hike? Friendship Networks in Italian Schools 1-gen-2019 Pratschke, J.; Abbiati, G.
Learning from Others’ Mistakes: An Analysis of Cyber-security Incidents 1-gen-2019 Abbiati, Giovanni; Ranise, Silvio; Schizzerotto, Antonio; Siena, Alberto
Nudging Gender Desegregation : a Field Experiment on the Causal Effect of Information Barriers on Gender Inequalities in Higher Education 1-gen-2019 Barone, Carlo; Assirelli, Giulia; Schizzerotto, Antonio; Abbiati, Giovanni Maria
Learning from Others’ Mistakes: An Analysis of Cyber-security Incidents 1-gen-2019 Abbiati, G; Ranise, S; Schizzerotto, A; Siena, A
Nudging Gender Desegregation: a Field Experiment on the Causal Effect of Information Barriers on Gender Inequalities in Higher Education 1-gen-2019 Barone, Carlo; Assirelli, Giulia; Schizzerotto, Antonio; Abbiati, Giovanni Maria
Peer effects in education 1-gen-2020 Pratschke, J; Abbiati, G
Mostrati risultati da 21 a 40 di 47
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile